السينما والتلفزيون

كريم عبدالعزيز: “مفيش حاجة اسمها راجل حلو”.. وفكرة السن لا ت


04:01 م


الإثنين 29 نوفمبر 2021

كتبت- منى الموجي:

تصوير- محمود عبدالناصر:

أكد الفنان كريم عبدالعزيز أنه استفاد من المخرجين الذين عمل معهم، وفي مقدمتهم المخرج الكبير شريف عرفة، وكذلك ساندرا نشأت ومروان حامد.

وتابع في ندوة أقيمت ضمن برنامج تكريمه في مهرجان القاهرة السينمائي الدولي “كل مخرج بيسيب بصمة، بيلعبك في مكان مختلف زي لعيب الكورة، ساعات المخرج بيشوف حاجة في الممثل احنا مش بنبقى شايفينها مفيش مخرج اشتغلت معاه مضافش ليا”.

وعن الفيلم الذي يتمنى إعادة تقديمه من أفلام والده المخرج الكبير محمد عبدالعزيز أجاب كريم: “انتخبوا الدكتور سليمان، بطولة أستاذ عادل إمام، من اعظم الأدوار اللي عملها أستاذ عادل في حياته بحبه جدا، لافتا أنه يحلم في يوم أن يقدم فيلما من إخراجه، لكنه لم يحدد ميعادا بعد لهذه الخطوة.

وضاحكا ردا على سؤال رأيه في عمليات التجميل، قال “لما يبقى عندي أربعين سنة هبقى أفكر، مفيش حاجة اسمها راجل حلو، فيه معايير أخرى نقيس الرجولة بها، لا يقلقني فكرة السن حتى لو بعرج هطلع اعرج، ده زمن مش هوقف نصيب ولا قدر، ومش مسببلي ازمة كفنان، الوسامة نعمة من ربنا لكن مش ده الشيء اللي هتبني عليه فنك”.

الندوة شهدت حضور المخرج مروان حامد، السيناريست تامر حبيب، الفنان أحمد الفيشاوي وزوجته، والفنانة بشرى وأحمد شاكر عبداللطيف.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى