السينما والتلفزيون

“شهر العسل باظ”.. الجمهور يعلق على منشور خالد عليش بعد عودته


04:40 م


الإثنين 29 نوفمبر 2021

كتبت- بهيرة فودة:

كشف الفنان خالد عليش تفاصيل ما حدث معه وزوجته في رحلتهم بجنوب أفريقيا.

وكتب “عليش” منشورًا، عبر حسابه الشخصي بموقع “فيسبوك”، :” السادة الزملاء من الصحفيين و الإعلاميين، بس الواقع هو إن إحنا الحمد لله كويسين ، حقيقي ماكنش في داعي للعناوين الرنانة و المصطلحات الغريبة ” شهر العسل قلب غم ” ” محتجزين ” ” شهر العسل باظ “

وأضاف:” لحد الوقت اللي بكتب فيه ده، احنا بخير و الاجازة بتاعتنا زي ما هي خلصناها قبل الميعاد بيوم بس و البرنامج السياحي عملناه كله و راجعنا الحمدلله و عملنا تحليل في مطار القاهرة قبل الدخول تطبيقا للاجراءات الوقائية الجديدة اسمه ID NOW و طلع سلبي الحمدلله و هنستكمل الاجراءات الاحترازية اللي تم ابلاغنا بيها من الجهات المختصة “.

وتابع :” المصريين يقدرو يروحو و يجوا جنوب أفريقيا عادي مع إجراءات وتعليمات، لأن مصر الطيران لغت رحلة واحدة بس اللي بتيجي و تروح جوهانسبرج و دي مكانتش طيارتنا اساسا، ليه عايزين نكد وغم بالعافية .. احنا بننزل ستوريز وبنضحك ومبسوطين، ليه مصممين إن احنا في نكد “.

وأكمل :” الستوريز والصور اللي بنزلها مش عشان تاخدوها تعملو عليها خبر، طيارتي فيها ١٢ راكب فقط جايين من جنوب أفريقيا كلهم طلعو سلبي”.

واستطرد:”أخيرا نتمني السلامة للجميع واتباع الاجراءات المتبعة من الجهات المعنية”.

وانهالت التعليقات من جمهور خالد عليش وجاءت كالتالي :”حمدالله على السلامة، مبروك وحمد الله على السلامة، حمدالله على السلامة ومبروك الجواز دي ضريبة الشهرة، ربنا يسعدكم يارب”.

وأعلن المذيع خالد عليش، أمس، احتجازه مع زوجته في جنوب إفريقيا خلال قضائه شهر العسل؛ بسبب قرار وقف الطيران لانتشار فيروس كورونا.

ونشر خالد عليش فيديو جديدًا ليكشف تفاصيل احتجازه من خلال خاصية الاستوري، عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي “إنستجرام” .

وقال خالد عليش في الفيديو: “إحنا لسه في جنوب إفريقيا وبريطانيا واليابان وقفت الطيران بسبب كورونا؛ ولكن إحنا بخير، ونبحث عن رحلة طيران في أسرع وقت”.

وتابع المذيع: “كان المفروض إننا نغادر جنوب إفريقيا ونتجه إلى دبي؛ ولكن الرحلة اتلغت بسبب الإجراءات الاحترازية”.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى